>Takuu- ja toimitusehdot

Takuuehdot

  1. Jimm’s PC-Store Oy (Jimm’s) myöntää myymilleen tuotteille vähintään yhden vuoden takuun, ellei toisin ole mainittu. Joillain erikoistuotteilla, kuten esim. esitestatut tuotteet (prosessorit, näytönohjaimet, muistit, ym...), sekä esiasennetut korvatut jäähdytysratkaisut (esim. näytönohjaimet), takuu on pääsääntöisesti rajattu kolmeen kuukauteen. Tuotekohtainen takuuaika on ilmoitettu tuotekuvauksessa. Takuu alkaa aina ostopäivästä. Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
  2. Jimm’s vastaa siitä, että tavaran käyttökelpoisuus ja laatu säilyvät normaaleina takuuajan. Muuten tavarassa on virhe. Jimm’s ei kuitenkaan vastaa virheestä, jos tavaran laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, ostajalle annettujen käyttö- tai hoito-ohjeiden vastainen tai muu tavaran vääränlainen käsittely. Takuu ei korvaa käyttöjärjestelmästä tai muusta ohjelmistosta aiheutuvia virheitä. Myöskään tavaran luonnollista kulumista ei pidetä virheenä.
  3. Ostajan pitää ilmoittaa tavaran virheestä Jimm’sille kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheestä ilmoittaessaan ostajan pitää esittää takuutodistus, ostokuitti tai muu luotettava selvitys siitä, että tavara on ostettu Jimm’siltä. Vastaanotettuaan viallisen tuotteen, Jimm’s korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran mahdollisimman nopeasti.
  4. Takuupalautuksissa on aina ensin täytettävä nettisivuiltamme löytyvä RMA-hakulomake mahdollisen vian selvittämiseksi. Saat paluuviestissä tarkemmat palautus- ja pakkausohjeet. Lähettäjä vastaa aina paketoinnin riittävyydestä. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Asiakaspalautus on ostajalle maksutonta. Tarkastamme tuotteen aina ensisijaisesti kerrotun vian osalta.
  5. Kootuissa konepaketeissa vastuu viallisen osan selvittämisestä aiheutuvista kustannuksista on paketin kasaajalla.
  6. Aiheettomista takuupalautuksista veloitamme 20 euron tarkistusmaksun/tuote, sekä aiheutuneet palautus- ja lähetyskulut. Aiheettoman takuupalautuksen kuluina voidaan myös periä mahdolliset huoltoyhtiön kulut, mikäli tavara huolletaan muualla kuin Jimm’sillä (mm. kannettavat, näytöt, tulostimet, puhelimet).
  7. Jimm’sin ja ostajan välinen kauppa on mahdollista purkaa, jos kaupan kohteessa havaitaan virhe, jota ei ole mahdollista korjata tai jota ei muuten korjata, eikä virhettä voida pitää vähäisenä. Jos kauppa puretaan, kuluttaja on velvollinen korvaamaan myyjälle tavaran käytöstä saamansa hyödyn.
  8. Jimm's ei ota mitään vastuuta erikoistuotteiden kuten ilma-, vesi- ja kompressorijäähdytystuotteiden kotiasennuksessa tai -käytössä sattuneista tapaturmista tai aineellisista vahingoista. Tuotteet on tarkoitettu asiantuntijoiden ja ammattilaisten asennettavaksi ja asianmukaisesti käytettäväksi. Huomaa myös, että kaikkien muiden nesteiden, paitsi sivuiltamme löytyvien jäähdytysnesteiden ja tislatun veden käyttö purkaa vesijäähdytystuotteiden takuun!
  9. Takuun lisäksi tai takuun puuttumisesta huolimatta, Jimm’s vastaa tuotteessa mahdollisesti olevista virheistä kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Maksamisen turvallisuus ja henkilötietojen käsittely

  • Toivomme kirjautumista järjestelmäämme ennen tilauksen tekemistä. Asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, sekä asiakkaan IP -osoite.
    Emme käytä asiakkaan antamia yhteystietoja suoramarkkinointiin ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.
    Emmekä luovuta asiakkaidemme tietoja kolmannelle osapuolelle ilman viranomaisen määräystä.
  • Verkko ja luottokorttimaksut hoituvat keskitetysti Point maksupalvelun kautta. Tuottuina ovat kaikki yleisimmät verkkopankkimaksut sekä luottokorteista Visa ja Mastercard.
  • Verkko ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.

Klarna Lasku

Osta nyt, maksa jälkikäteen Klarna laskulla!

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika aina 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja
  • Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi
  • Mahdollisuus maksaa lasku myös erissä

Laskutuslisä 4,90€ per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.


Klarna Tili

Osta nyt, maksa ostoksesi erissä alkaen 9€/kk!

Klarna Tili -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna Tili on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna Tilillä maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Kuukausierä vähintaan 9€ tai 1/24 kokonaissummasta
  • Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja
  • Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan myös kerralla
  • Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle
  • Tilinhoitomaksu 3,95€ / kk tilausmäärästä riippumatta.

Klarna Tilille tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 kappaletta ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

Yleiset ehdot löydät täältä.
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.

>Toimitusehdot

Tilaus

  • Tilauksen voi tehdä joko suoraan mailitse tai käyttäen sivuilta löytyvää ostoskoria!
  • Tilaajan tulee olla 18 -vuotta täyttänyt. Alaikäisen tilaajan tulee pyydettäessä osoittaa holhoojan allekirjoittama valtakirja tilauksen tekemiseen.
  • Asiakkaan tarpeiden mukaan muokatut yli 3000€ konepaketit määritellään erityistilauksiksi, jolloin käsiraha/ennakkomaksu on 10% konepaketin arvosta. Käsirahaa ei palauteta, jos tilaus perutaan asiakkaan toimesta!

Toimitusaika

  • Pyrimme toimittamaan tilatut tuotteet 1-4 työpäivän kuluessa (konepaketit 1-4 viikkoa). Tuotteen varastosaldon ja arvioidun toimitusajan näet tuotetietoikkunasta.
  • Pyrimme ilmoittamaan mikäli tilauksen käsittelyaika on luvattua pitempi mailitse, puhelimitse tai yleisenä ilmoituksena internet -sivustollamme. Mikäli jostain syystä emme ota yhteyttä kyseisen ajan jälkeen, niin pikainen puhelu tai maili selvittää asian nopeasti! Yhteyden pidon takaamiseksi asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietonsa, josta on helposti tavoitettavissa.
  • Muistathan, että sellaisten tuotteiden kohdalla, joiden varastosaldo on 0, toimitusaika voi olla huomattavan pitkä. Tällaisen tuotteen lisääminen tilaukseen voi viivästyttää toimitusta huomattavasti, eikä viivästyksestä ilmoiteta erikseen.

Toimitus

  • Toimitus tapahtuu joko Matkahuollon tai Postin kautta bussi-/postiennakolla, ennakkoon maksettuna verkkopankkiin tai luottokortilla Point maksupalvelun kautta. Huomaa, että suurien pakettien kuljetus on usein huomattavasti edullisempaa Matkahuollolla.
  • Postilla ja Matkahuollolla toimitetuista tilauksista saat automaattisen ilmoituksen lähetyksestä, josta ilmenee myös Postin seurantakoodi.
  • Halutessa tuotteet voi noutaa myös noutopalvelumyymälästämme. Myymälästämme ilmoitetaan kun tilaus on noudettavissa. Maksun voi suorittaa noudon yhteydessä, jolloin maksutapoina käyvät käteinen, pankkikortti, VISA/VISA Electron ja MasterCard. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan noutaessasi ennakkoon maksutta tilausta noutopalvelumyymälästämme. Mikäli et itse pääse tilaustasi hakemaan, annathan mukaan valtakirjan tilausnumerollasi, allekirjoituksellasi ja noutajan tiedoilla. Verovapaat ostot EU:n ulkopuolelle meneville tuotteille mahdollisia myymälästä ostettaessa.

Peruuttamis- ja palautusehdot

  1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.
  2. Peruuttamisesta voi ilmoittaa lähetyksen mukana toimitettavaa peruuttamislomaketta käyttäen tai vapaamuotoisesti. Ilmoituksen voi tehdä puhelimitse numeroon 029 70 70700 , sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@jimms.fi tai postitse osoitteeseen Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku . Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
  3. Asiakkaan velvollisuus on näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi postin tai Matkahuollon kuitin avulla.
  4. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
  5. Peruuttamisoikeus ei koske sellaista sinetöitynä toimitettua tietokoneohjelmaa, peliä, äänitallennetta tai kuvatallennetta, jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään sellaista sinetöitynä toimitettua hygieniatuotetta (esim. korva- tai nappikuulokkeita), jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. asiakasta varten kokoonpannut tietokoneet tai jäähdytyskokonaisuudet). Asiakas voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ssä säädetyissä tapauksissa.
  6. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.
  7. Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta . Tuotteet on palautettava Jimm'sille Itellan asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään. Jimm’s pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä . Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
  8. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja Jimm’sille.
  9. Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, Jimm’s palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua Jimm’sin saatua peruuttamisilmoituksen. Jimm’s suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Jimm’s voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Jimm’s on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin.
  10. Peruutettavaan sopimukseen liittyvät liitännäissopimukset peruuntuvat kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Hinnat

  • Hinnoittelemme tuotteemme valmiiksi kilpailukykyisiksi. Niinpä alle 2000 euron tilauksista emme tee tarjouksia, vaan toimitamme tuotteet sivujemme hinnoilla. Yli 2000 euron tilauksille on mahdollista pyytää tarjousta. Suuria alennuksia emme kuitenkaan pysty antamaan. Saamme kuitenkin toimitettua paljon sellaisia osia, joita ei sivuiltamme löydy. Mikäli haluat sivuiltamme löytymättömiä osia voit tiedustella näitä puhelimitse, mailitse tai myymälästämme.

Hintojen muutokset

  • Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)

Toimituskulut

  • Perimme toimituskulut alla olevan taulukon mukaan. Toimituskuluihin sisältyy pakkaus- ja käsittelykulut. Tilaukset lopulliset toimitus ja käsittelykulut ilmoitetaan ennen tilauksen hyväksyntää. Myymälästämme noudettavista tilauksesta emme peri toimitus tai käsittelykuluja.
  • Matkahuollon bussirahti on noudettavissa Matkahuollon toimipisteestä lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä. Saapuneesta lähetyksestä ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä tai puhelinsoitolla. Muista merkitä tilaukseesi puhelinnumerosi! Matkahuolto säilyttää paketteja ilmoituksesta 5 päivää, jonka jälkeen säilytys on maksullista. Mikäli matkahuolto ei saa asiakkaaseen yhteyttä, palautuu paketti meille.
  • Postin postipaketti on noudettavissa postitoimipaikasta toisena arkipäivänä lähetyspäivästä. Posti säilyttää paketteja n. 2vko. jonka jälkeen paketti palautuu meille.
  • Postin kotipaketti toimitetaan kotiovelle 9-21 välillä sovittuna aikana. Varmistathan että annat tilatessa puhelinnumerosi.

Toimitusmaksut
(sis. Alv 24%)

  • Matkahuollon bussirahti ja lähellä-paketti sekä Postin Economy(toimitus lähimpään postitoimistoon) ja SmartPost paketit ilmaiseksi koko maahan.
  • Postin kotiinkuljetus 12,50€
  • SmartPOST pakettien maksu noudettaessa automaattiin 2€. Matkahuollon bussiennakko bussirahdin sekä lähellä-paketin yhteydessä 3,20€. Postiennakko economy paketin kanssa 3,65€ ja kotiinkuljetuksen kanssa 7,20€.
  • Yli 55kg paketit vain postin lavakuljetuksella, hinta 49,00€

Matkahuollolla yksittäisen paketin suurin paino 55kg.

Hintoihin sisältyy kuljetuskulujen lisäksi pakkaus ja käsittelykulut. Bussiennakon / postiennakon maksu onnistuu käteisellä tai pankkikortilla. SmartPOST maksu noudettaessa vain pankki/luottokorteilla.